Monday 18 April 2011

Komitmen & Usaha Kerajaan Negeri Selangor kearah Kemajuan 2011 - 2013

Berita


APRIL 2011

MPSJ Anjur Konvoi Berteras Pembangunan Modal InsanSUBANG JAYA 13 April (Selangor Kini) - Program Jom Konvoi MPSJ 2011 anjuran Majlis Perbandaran Subang Jaya kembali dianjurkan untuk kali ke-5 hujung April ini.


Datuk Bandar Shah Alam Mahu MBSA Tumpu Lima Isu Masalah SetempatSHAH ALAM , 12 April (Selangor Kini) - Pegawai serta kakitangan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) diminta memberikan fokus kepada lima isu yang sering dibangkitkan oleh masyarakat setempat iaitu sampah, jalan, lampu, longkang dan rumput, kata Datuk Bandar Shah Alam Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan di sini hari ini.
YM Raja Idris Raja Kamaruddin Dilantik Sebagai Perunding Eksekutif Dan Penasihat KDEB
SHAH ALAM 12 April (Selangor Kini) - Kerajaan Selangor melantik ahli korporat terkenal, YM Raja Idris Raja Kamaruddin sebagai Perunding Eksekutif dan Penasihat untuk Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) dan anak-anak syarikatnya, umum Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di sini hari ini.
Selangor Komited Pastikan Program MES Berlandaskan Syariah
SHAH ALAM 8 April (Selangor Kini) - Kerajaan Negeri Selangor komited dalam memastikan setiap pembangunan di negeri ini menepati konsep syariah yang mengutamakan keadilan kepada semua rakyat tanpa mengira agama, bangsa dan status ekonomi.

EWC – Unisel : Tandatangani Memorandum Perjanjian Tingkat Kerjasama
SEREMBAN, 6 April (Selangor Kini) - East West College (EWC) hari ini menandatangani memorandum perjanjian (MoA) dengan Universiti Selangor (Unisel) bagi mengembangkan sayap dalam bidang pendidikan di negeri ini.

Imbau Sejarah Dan Ambil Iktibar Sebelum Lakukan Perubahan - Sultan SelangorKUALA LUMPUR, 5 April (Bernama) - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Selasa bertitah mana-mana kumpulan masyarakat yang ingin melakukan perubahan harus melihat sejarah dan mengambil iktibar daripada pengalaman generasi terdahulu.



MAC 2011
Selangor Perhebat Tangani Gejala SosialSHAH ALAM, 2 April (Selangor Kini) - Kerajaan negeri menerusi Jawatankuasa Menangani Gejala Sosial terus mempergiatkan langkah menangani masalah sosial yang berlaku di negeri ini dengan pelbagai program dan aktiviti secara tersusun dan berterusan dari masa ke semasa.

Liga Perdana : PKNS Selangor Utuh DipersadaKUALA LUMPUR 2 April (Selangor Kini) - Aksi Liga Perdana yang kembali selepas rehat dua minggu menyaksikan Selangor PKNS masih utuh mempertahankan kedudukan di tangga teratas apabila menang 2-1 ke atas Johor di Stadium Tan Sri Datuk Haji Hassan Yunus, Johor Baharu malam tadi.

Sultan Selangor : Beri kerjasama sepenuhnya kepada Khalid
SHAH ALAM, 28 Mac (Selangor Kini) - Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mengesa semua pihak termasuk pembangkang supaya memberikan kerjasama sepenuhnya kepada Menteri Besar, Tan Sri Abd Khalid Ibrahim dalam usaha meningkatkan kualiti pentadbiran kerajaan negeri.

2,000 Hadir Rai Majlis Perkahwinan Perdana Libat 44 PasanganKLANG, 26 Mac (Selangor Kini) - Program Majlis Perkahwinan Perdana 2011 anjuran kerajaan negeri menghimpunkan 44 pasangan pengantin baru dalam satu majlis keraian membawa pendekatan baru dalam penganjuran majlis perkahwinan di negara ini.

Amaran Hujan Lebat Peringkat Jingga Di Selangor
PETALING JAYA 18 Mac (Selangor Kini) - Jabatan Meteorologi Malaysia mengeluarkan amaran ribut petir dan hujan lebat (Peringkat Jingga) di kebanyakan tempat yang turun di negeri Selangor (Daerah Sabak Bernam, Kuala Selangor, Gombak dan Petaling) dan WP Kuala Lumpur dijangka berterusan sehingga awal malam.

Sultan Selangor Terima Plak Kehormat Diraja Sabtu IniKUALA LUMPUR, 18 Mac (Selangor Kini) - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah, dipilih sebagai penerima Plak Kehormat Diraja, iaitu anugerah antarabangsa tertinggi daripada Persekutuan Perubatan Sukan Antarabangsa (FIMS).
Penghantaran Pulang Pelajar Selangor ke Mesir Bermula Jumaat Ini
SHAH ALAM, 9 Mac (Selangor Kini) - Seramai 996 pelajar Selangor akan berangkat pulang ke Mesir mulai Jumaat ini (14 Mac) hingga Selasa depan (18 Mac).

Bantu Usahawan Melayu Melalui Dana Industri KecilSHAH ALAM, 8 Mac (Selangor Kini) - Kerajaan Negeri akan terus membantu usahawan Melayu yang berkecimpung dalam pelbagai bidang perniagaan di negeri ini.
MiMBAR Dapat Reaksi Positif Rakyat
SHAH ALAM, 7 Mac (Selangor Kini) - Skim Mikrokredit Miskin Bandar (MiMBAR) yang memperuntukkan RM20 juta kepada rakyat miskin di bandar Selangor mendapat reaksi positif rakyat khususnya mereka yang berpendapatan rendah dan peniaga kecil-kecilan.
Selangor Pastikan Setiap Pelajar Tidak Disisih Pulang Ke Mesir
SHAH ALAM, 4 Mac (Selangor Kini) - Kerajaan Selangor akan memastikan setiap pelajar dari negeri ini tidak disisihkan dalam misi menghantar pulang pelajar ke Mesir yang bermula 12 Mac ini.

Selangor Peruntukkan RM20 Juta Bantu Masyarakat Miskin
PELABUHAN KLANG, 4 Mac (Selangor Kini) - Kerajaan Negeri Selangor memperuntukkan RM20 juta sebagai permulaan untuk membantu masyarakat miskin bagi kawasan bandar di negeri ini.

FEBRUARI 2011


Kesedaran kebersihan, bukan hanya bergantung kepada PBT

Forum Pengurusan Haiwan Peliharaan mendidik masyarakat bertanggungjawab
Projek terbengkalai 10 tahun akan diselesaikan Oktober ini


Kerajaan Negeri Akan Bantu Pelajar Selangor Di Mesir

Papan Tanda Promosi Sekinchan Dipasang

MBPJ Serbu Pusat cuci Kereta Haram

Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Selangor Meriah

Bekerjasama seperti satu keluarga

Pasar Awam Sijangkang menyediakan ruang selesa untuk peniaga

Perutusan Menteri Besar Selangor sempena Tahun Baru Cina 2011

JANUARI 2011


Tawaran Latihan Usahawan Dan Bantuan Modal Bagi Pekerja Muslim Yang Bekerja Di Premis Tidak Halal


Sepang Bakal Menjadi Kawasan Perindustrian

Kerajaan Selangor Bakal Perkenal Konsep Baru Pemilikan Rumah

Bersatu Jayakan Karnival Tahun Baru Cina 2011

Operasi Bersepadu MBPJ Sasar Premis Kotor Dan Langgar Peraturan

MB Selangor Terima Kunjungan Duta Besar Korea Ke Malaysia


Selangor Tubuh Majlis Anti Pemerdagangan Manusia


Kayu Bakau Bernilai Hampir RM500,000 Disita Jabatan Perhutanan Selangor 

Prestasi Kutipan Cukai MPSJ Cemerlang 

JAIS Terus Tingkatkan Visi Dan Misi 2011 - Marzuki

No comments: