Thursday 19 May 2011

Islam Halalkan Rezeki Orang Tengah (contoh: Ejen Hartanah seperti kami...)



Ramai yang masih tidak memahami tentang Rezeki yang Halal secara menyeluruh. Ramai yang menganggap bahawa sesiapa yang bekerja sebagai orang tengah didalam sebarang urusan transaksi perniagaan, lebih-lebih lagi tentang hartanah, adalah tidak Halal & malah akan merugikan pemilik-pemilik Hartanah tersebut.
Keratan akhbar ini ada menunjukkan bahawa, Islam tetap menghalalkan rezeki dalam bentuk ini kerana setiap usaha yang dilakukan, sekiranya ia berlandaskan cara yang betul, adalah halal & tidak akan mengurangkan sebarang pahala kepada kedua-dua belah pihak. Ini adalah sebarang Transaksi mestilah terang, telus, tidak berat sebelah & tiada sebarang unsur-unsur penipuan.

Marilah kita sama-sama merenung jauh keatas perkara ini & sama-samalah kita bekerja secara ikhlas, telus & tidak mempunyai ciri-ciri tamak, hasad & dengki lagi terhadap sesiapa yang ingin mencari rezeki sebagai orang tengah (contoh: Ejen Hartanah seperti kami..) & memberi peluang kepada usaha-usaha murni kami didalam mengendalikan sebarang transaksi dengan jayanya..

Putra
IEC Properties E(3)1240

No comments: